onsdag den 15. september 2010

En dug til et bord med en utraditionel form

Vores nye sofabord har en anderledes form. Det er faktisk netop formen, der gjorde udslaget, da vi købte bordet. Hvad jeg måske ikke lige havde overvejet var, hvordan jeg skulle lægge dug på bordet?!

Det viste sig nemlig hurtigt, at den olierede overflade var meget modtagelig for kondens fra glas og pletter. Jeg fandt en løsning på den udfordring ved at klippe en løber af en rest voksdug i fine bobler.


På billedet kan du se, at jeg på bagsiden har været igang med min passer og tegnet cirkler, der overlapper hinanden til dugen havde den form, jeg ønskede. Og så er det bare frem med saksen og resultatet kommer hurtigt. Det er en af fordelene ved at bruge voksdug - så slipper man for bekymringerne med at kante dugen;-)


Måske kan du bruge idéen - det vil også se fint ud på både et rundt eller firkantet bord.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...