tirsdag den 2. november 2010

En personlig bog

Da min kæreste havde fødselsdag, ville jeg gerne give ham en rejse til Spanien. Da flybilletterne var indkøbt, skulle jeg finde på en fin måde at "pakke dem ind på". Desværre fremgår prisen og alt muligt andet ikke så spændende ting af selve billetterne, når de købes online.

Min kæreste er meget nysgerrig, og havde spurgt 400 gange, hvad jeg havde fundet på af gave. Derfor købte jeg en masse små gaver som ledetråde, som jeg ville give ham inden den egentlige gave. Et æggeur, en sparegris man selv kan male, farveblyanter og notesbog, vandpistol, håndbventilator, lås til kuffert og nakkepude til flyet.









Fremgangsmåde

Fold et stykke A4 papir 2 gange. Skriv numre på de 8 sider der dannes, så du kan bladre igennem og alle tal vender rigtigt. Når du folder papiret ud, har du en skabelon for, hvordan siderne skal vende i forhold til hinanden.

Opsæt siderne i InDesign eller lignende. Det er nemmest at lave hver side først og vende dem/sætte dem på plads når
siden er færdig. Når bogen er sat op, printes den på A3 papir på begge sider. Tilføj evt. skæremærker på den ene side, hvis der ikke er en tydelig kant at skære efter. Fold papiret, klips siderne sammen i folden og skær først til sidst kanterne til. På den måde får du kanter der flugter fuldstændig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...