lørdag den 8. oktober 2011

En lille tester

Første test af min nye bog om gaveindpakning var et gavekort. Hvordan pakker man et gavekort ind på en spændende måde... Ja det har bogen mange gode svar på. Her kommer ét - og hvis man kan klippe en cirkel er det faktisk meget let.

Normalt er jeg ikke til gavekort, men havde lovet at købe et for min søster, når jeg alligevel kom forbi butikken. Som den søde søster, jeg er, pakkede jeg det også lige ind. (Så fik jeg lov at teste min nyindkøbte bog).

Beklager den ringe billedkvalitet, men det blev taget i går aftes i mørke.
Jeg synes resultatet er blevet super fint. Modtageren elsker orange og rød, men med mit ambuterede papirlager var dette bedste bud - rød og noget mønster. Jeg har lavet kuverten i gavepapir, men som du kan se lidt længere nede er det ikke smart at bruge papir fra en rulle - så lukker kuverten ikke pænt. Næste gang vil jeg prøve med lidt tykkere papir.


Kuverten her fungere bedst til et kvadratisk kort. Klip fire cirkler af to slags papir, hvor cirklens diameter er lidt større end sidelængden på kortet.


Fire cirkler klippet og en limstift, så er vi klar til næste etape.


Cirklerne foldes på midten og limes sammen, så de overlapper hinanden med en kvart cirkel. Det er selvfølgelig vigtigt, at det første hjørne bliver 90 grader, så det går op til sidst. Jeg brugte gavekortet til at rette til ved at folde op omkring det.


Her har jeg vendt det hele om, så man tydeligt kan se, hvordan cirklerne er lagt i lag over/under hinanden.

Hvis jeg havde brugt lidt tykkere papir, ville jeg være færdig nu, men se hvad der skete!


Nu er det meningen, at man bare lægger kortet ind i kuverten og lukker den på same måde som bagsiden - bare uden lim. Men når jeg nu har valgt tyndt gavepapir, der har været rullet, går det ikke så let.

Min løsning blev et lille skildpaddeklistermærke til at holde på det. Så er man heller ikke i tvivl om, hvilken side man skal åbne fra...

Voilá! Stor effekt med små midler...

4 kommentarer:

  1. Super nem ide. Den skal jeg have prøvet til afveksling for æskerne jeg bruger. Tak for inspi

    SvarSlet
  2. Jeg elsker at pakke gaver ind, så det må være en bog for mig. Rigtig fin løsning du fandt - hvis man ikke ved det, kan man ikke se, at det ikke skal være sådan.

    SvarSlet
  3. Fantastisk ide. Tak fordi du deler den :)
    Udover det en skøn blog som man da straks er nødt til at melde sig som fast læser til.

    SvarSlet
  4. Hvor er det dejligt, at I er kan bruge inspirationen:-) Og velkommen til Bambis. Jeg synes også klistermærket var en kærkommen redning - det passer bare ikke så godt i tråd med det japanske udgangspunkt.

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...