tirsdag den 29. april 2014

Ugens gaveinspiration #18

Påskelørdag var vi til bryllup. Vejret var fantastisk, og det var en vidunderlig dag. Det er bryllupper vel altid. Det var også endnu en lejlighed til at pakke en gave ind, jubii.


Resultatet blev således. Selve indpakningen er forholdsvis neutral i svag rosa og creme, og det vedlagte kort får lov at stå frem.

How to
Pak gaven ind i tapet - her fra Ikeas specialkollektion. Tip: Det er en stor fordel at klippe papiret i den rigtige størrelse fra start, da tapet er for tykt til mange lag.
I stedet for almindeligt tape har jeg brugt guldfarvede klistermærker til at holde papiret på plads med.
Bind bånd på gaven. Her har jeg valgt et velourbånd, hvor der er en tydelig for- og bagside. Samtidig er båndet forholdsvist tykt, så det kan være svært at binde flot. Jeg har valgt en løsning hvor jeg har bundet en knude med to "kaninører" - ligesom når man først lærer at binde snørebånd. Så vender båndet den rigtige side frem på begge ører i sløjfen.



Gaven er købt i Illums Bolighus - og de pakker gaverne så smukt ind. Især hvis man køber den i stueetagen, hvor de med sikkerhed pakker ind uden tape. Indpakningen er klassisk og stilren. Ikke så mange dikkedarer. Men jeg kunne ikke dy mig for at pakke den om alligevel og bruge gaven i min serie om gaveindpakning. Du kan se, hvordan jeg tidligere har "pimpet" Illums Bolighus' gaveindpakning.



Kortet er også hjemmelavet - det viser jeg frem i et senere indlæg.

Indlægget er en del af en ny serie på Femthe kaldet Ugens gaveinspiration, et ugentligt indlæg med inspiration til smukke at skabe gaver. 2014 bliver året for flotte gaver!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...